За 2015 рік до управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради надійшло 420 письмових звернень (2014р. - 488), що на 68 менше в порівнянні з 2014 роком, з них: скарг - 14 (2014р. - 19), подяк медичним працівникам – 10 в письмовій формі ( 2014р. - 8).
Звернення направлені в інші організації за належністю - 3 ( 2014р. - 5).
Через МОЗ України, Верховну Раду, секретаріат Президента України, Кіровоградську облдержадміністрацію, депутатів різних рівнів надійшло 404 зверненя (2014р. - 459). Безпосередньо від заявників надійшло 16 звернень (2014р. - 29).
Розподіл по характеру звернень викладено у таблиці:
Характер звернень |
2014р |
2015р |
Про незадовільне медобслуговування у стаціонарі |
2 |
4 |
Про незадовільне медобслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах |
10 |
7 |
У зв’язку зі смертю хворих |
1 |
2 |
Про грубе та формальне відношення до хворих |
10 |
13 |
Про неправильні дії медпрацівників та органів охорони здоров’я |
4 |
12 |
Про надання медичної допомоги з них: |
200 |
97 |
надання матеріальної допомоги на лікування |
155 |
49 |
Надання медичної допомоги дітям |
7 |
10 |
Про сан-кур.лікування |
5 |
3 |
Про направлення на МСЕК |
21 |
20 |
Про роботу швидкої та невідкладної допомоги |
- |
- |
Про забезпечення ліками, виробами мед призначення |
54 |
80 |
Про забезпечення медобладнанням |
- |
1 |
Про забезпечення слуховими апаратами, окулярами |
- |
- |
Питання застосування трудового законодавства |
2 |
5 |
Про призначення та переміщення кадрів |
1 |
- |
Подяки працівникам охорони здоров'я |
9 |
10 |
Інші питання |
143 |
140 |
Питання що не входять до компетенції, органів охорони здоров’я |
19 |
16 |
РАЗОМ: |
488 |
420 |
По ЛПЗ:
Заклади |
2014р |
2015р |
КЗ «Поліклінічне об’єднання м.Кіровограда» |
54 |
88 |
КЗ «Центральна міська лікарня м.Кіровограда» |
57 |
76 |
КЗ «Кіровоградська міська лікарня швидкої медичної допомоги» |
16 |
17 |
Пологовий будинок №1 |
2 |
12 |
Пологовий будинок №2 |
- |
9 |
Кіровоградська міська дитяча лікарня |
1 |
1 |
Дитяча поліклініка №1 |
12 |
28 |
Міська стомат. поліклініка №1 |
4 |
6 |
Міська стомат. поліклініка №2 |
- |
- |
Дитяча стомат. поліклініка |
2 |
4 |
Протитуберкульозний диспансер |
3 |
- |
Амбулаторія загальної практики – сімейної медицини |
15 |
2 |
СМСЧ №19 |
4 |
2 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 м. Кіровограда" |
92 |
63 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Кіровограда" |
102 |
59 |
Без закладу |
101 |
52 |
Передано в інші |
3 |
2 |
Повернуто за належністю |
2 |
3 |
Всього |
470 |
424 |
Загальна кількість звернень громадян у звітному 2015р.- у порівнянні з 2014 р. зменьшилась на 68 звернень (13,9%) .
Велику частину серед звернень громадян складають звернення щодо надання медичної допомоги 2015 р. – 97 (23,1%), 2014 р. – 207 (42,41%). З них надання матеріальної допомоги на лікування складає 2015р. – 49 (11,7%), 2014р. – 155 (31,76%). Також слід зазначити значний процент (12,3%) звернень громадян, які опрацьовуються безпосередньо працівниками управління без залучення лікувально-профілактичних закладів.
Найбільша кількість звернень громадян з території обслуговування комунального закладу «Поліклінічне об’єднання м. Кіровограда» та комунального закладу «Центральна міська лікарня м. Кіровограда». Значно збільшилась кількість звернень по пологових будинках № 1 та № 2, по міській дитячій поліклініці № 1. В свою чергу зменшило кількість звернень по території комунальних закладів «Центри первинної медико-санітарної допомоги № 1 та № 2 м. Кіровограда ». В інших ЛПЗ кількість звернень суттєво не змінилась. Найменша кількість звернень громадян по комунальному закладу «Амбулаторія загальної практики – сімейної медицини» та Кіровоградській міській дитячій лікарні. Зовсім відсутні звернення в стоматологічній поліклініці № 2.
Основним недоліком розгляду звернень громадян є випадки порушення терміну розгляду звернень встановлених управлінням охорони здоров’я Кіровоградської міської ради для ЛПЗ міста, відповіді надаються стислої форми, не містять повного вирішення питань викладених у зверненнях громадян стосовно надання медичної допомоги, а іноді взагалі надаються не по сутті.
З метою поліпшення стану роботи зі зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний їх розгляд з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, надання у встановлені законом строки письмових відповідей авторам звернень за наслідками їх розгляду та недопущення звернень з одних і тих же питань на адресу органів влади вищого рівня. З’ясовуються причини, що породжують повторні звернення громадян та аналізуються випадки безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів формалізму при розгляді порушених у зверненні питань.
Питання стану роботи зі зверненнями громадян розглянуто на колегії управління охорони здоров’я Кіровоградської міської ради 31 липня 2015 року (протокол № 3) «Про підсумки діяльності роботи лікувально-профілактичних закладів м. Кіровограда за І півріччя 2015 року». Інформація про роботу зі зверненнями громадян розміщується також на веб-сайті управління охорони здоров’я Кіровоградської міської ради.