У I півріччі 2017 року до управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради надійшло 294 звернення від громадян, що на 45 більше в порівнянні з І півріччям 2016 року (249), з них: скарг 30 (І півр. 2016р. – 21), подяк медичним працівникам 19 ( І півр. 2016р. - 8).
Звернення направлені в інші організації за належністю - 1 (І півр. 2016р. – 0).
Через МОЗ України, Верховну Раду, секретаріат Президента України, Кіровоградську облдержадміністрацію, депутатів різних рівнів надійшло звернень 254 ( в І півр. 2016р. – 220). Безпосередньо від заявників надійшло 21 звернення (І півр. 2016р. – 29), з них на особистий прийом звернулось 16 громадян.
Розподіл по характеру звернень викладено у таблиці:
Характер звернень |
І півр. 2017р |
І півр. 2016р |
Про незадовільне медобслуговування у стаціонарі |
1 |
5 |
Про незадовільне медобслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах |
13 |
3 |
У зв’язку зі смертю хворих |
2 |
2 |
Про грубе та формальне відношення до хворих |
13 |
2 |
Про неправильні дії медпрацівників та органів охорони здоров’я |
12 |
11 |
Про надання медичної допомоги з них: |
30 |
51 |
надання матеріальної допомоги на лікування |
14 |
34 |
Про сан-кур. лікування |
3 |
2 |
Про направлення на МСЕК |
8 |
1 |
Про забезпечення ліками, виробами мед призначення |
58 |
29 |
Про забезпечення медобладнанням |
0 |
1 |
Про забезпечення слуховими апаратами, окулярами |
0 |
- |
Питання застосування трудового законодавства |
- |
- |
Про призначення та переміщення кадрів |
- |
- |
Подяки працівникам охорони здоров'я |
19 |
7 |
Надання медичної допомоги дітям |
2 |
8 |
Питання що не входять до компетенції, органів охорони здоров’я |
1 |
1 |
Інші питання |
132 |
126 |
РАЗОМ: |
294 |
249 |
По ЛПЗ:
Заклади |
І півр. 2017р |
І півр. 2016р |
КЗ «Поліклінічне об’єднання м. Кіровограда» |
50 |
59 |
КЗ «Центральна міська лікарня м. Кіровограда» |
40 |
45 |
КЗ «Кіровоградська міська лікарня швидкої медичної допомоги» |
12 |
5 |
Пологовий будинок №1 |
16 |
1 |
Кіровоградська міська дитяча лікарня |
1 |
0 |
Дитяча поліклініка №1 |
18 |
11 |
Міська стоматполіклініка №1 |
4 |
5 |
Міська стоматполіклініка №2 |
4 |
1 |
Дитяча стоматполіклініка |
0 |
0 |
Амбулаторія загальної практики – сімейної медицини |
4 |
3 |
СМСЧ №19 |
7 |
5 |
Передано в інші |
0 |
0 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 м. Кіровограда" |
57 |
51 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Кіровограда" |
45 |
43 |
Повернуто за належністю |
1 |
0 |
Без закладу |
62 |
51 |
Всього |
321 |
285 |
Значну частину серед звернень громадян складають звернення щодо забезпечення ліками І півр. 2017р. – 58 (19,7 %), I півр. 2016р. – 29 (11,6%), а також про надання медичної допомоги І півр. 2017р. – 30 ( 10,2 %), І півр. 2016р. – 51 (20,5 %), але звернення про надання матеріальної допомоги на лікування зменшились І півр. 2017р. – 14 (4,8 %), І півр. 2016р. – 34 (13,7 %).
Стабільно високою залишається кількість звернення з різних організаційних питань І півр. 2017р. – 132( 44,9%), І півр. 2016р. – 126 (48%). Збільшилась кількість звернень про грубе та формальне відношення до хворих І півр. 2017р. – 13 ( 4,4%), І півр. 2016р. – 2 ( 0,8%).
В той же час збільшилась кількість подяк працівниками охорони здоров’я І півр. 2017р. – 19 ( 6,5%), І півр. 2016р. – 7 (2,8 %).
Найбільша кількість звернень громадян надійшла з території комунальних закладів «Центри первинної медико – санітарної допомоги № 1 та № 2 м. Кіровограда» відповідно: 57, 45 (1 півр. 2016 р.- 51; 43). Збільшилась кількість звернень по пологовому будинку № 1 І півр. 2017р. – 16 ( 5,4%), І півр. 2016р. – 1 (0,4 %) В інших лікувально-профілактичних закладах кількість звернень суттєво не змінилась. Зберігається велика кількість звернень, підняті питання в яких вирішуються без залучення закладів
Виходячи з аналізу звернень громадян необхідно відмітити, що кількість їх в порівнянні з І півріччям 2016 р. збільшилась за рахунок звернень про забезпечення лікарськими засобами, виробами медичного призначення та звернень з різних організаційних питань.
Основним недоліком розгляду звернень громадян є випадки порушення терміну розгляду звернень встановлених управлінням охорони здоров’я Кіровоградської міської ради для лікувально-профілактичних закладах міста, відповіді надаються стислої форми, не містять повного вирішення питань, викладених у зверненнях громадян стосовно надання медичної допомоги, а іноді взагалі надаються не по суті.
З метою поліпшення стану роботи зі зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний їх розгляд, вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, надання у встановлені законом строки письмових відповідей авторам звернень за наслідками їх розгляду та недопущення звернень з одних і тих же питань на адресу органів влади вищого рівня.
З метою більшої поінформованості населення з питань галузі охорони здоровя до мешканців міста доводяться основні проблеми та перспективи розвитку галузі охорони здоров’я міста через виступи в засобах масової інформації та на Wеb-сайті УОЗ КМР.
В ІІ кварталі 2017 року керівництво управління та позаштатні фахівці управління взяли участь в наступних заходах та надали інформацію для ЗМІ та на Wеb-сайті УОЗ КМР :
05.04.2017 – участь у телевізійному ток-шоу «Ми»: «Підписання меморандуму про співробітництво між управлінням охорони здоров’я КМР та Кіровоградським обласним відділенням Всеукраїнської благодійної організації «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД»;
07.04.2017 - Вечірня газета № 14, програма «Доступні ліки»;
10.04.2017 - круглий стіл «Алергії пов’язані з тополями»;
21.04.2017 - Вечірня газета № 16, «У Кропивницькому вже виписано більше тисячі рецептів за програмою«Доступні ліки»»;
25.04.2017 - прес-конференція для ЗМІ «Доступні ліки»;
28.04.2017 - Вечірня газета № 17, «Програма доступні ліки набирає обертів»;
19.05.2017 - Вечірня газета № 20, «Перинатальний центр обслуговуватиме майже півмільйона жінок»;
01.06.2017 – участь у телевізійному ток-шоу «Ми»: «А ти обстежився на ВІЛ?»
06.06.2017 - Wеb-сайт УОЗ, «Сімейний лікар. Алергія – не страшне захворювання, однак це той стан, з яким людині доведеться жити щосезону»
Інформація про роботу зі зверненнями громадян розміщується на Wеb-сайті управління охорони здоров’я Кіровоградської міської ради.