У I кварталі 2017 року до управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради надійшло 137 письмових звернень, що на 24 менше в порівнянні з І кварталом 2016 року (161), з них: скарг 19 (І кв. 2016р. – 13), подяк медичним працівникам 8 ( І кв. 2016р. - 5).
Звернення направлені в інші організації за належністю - 3 (І кв. 2016р. – 0).
Через МОЗ України, Верховну Раду, секретаріат Президента України, Кіровоградську облдержадміністрацію, депутатів різних рівнів надійшло звернень 109 ( в І кв. 2016р. – 136). Безпосередньо від заявників надійшло звернень 17 (І кв. 2016р. – 15), на особистий прийом звернулось 11 громадян.
Розподіл по характеру звернень викладено у таблиці:
Характер звернень |
І кв. 2017р |
І кв. 2016р |
Про незадовільне медобслуговування у стаціонарі |
1 |
2 |
Про незадовільне медобслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах |
9 |
1 |
У зв’язку зі смертю хворих |
-- |
2 |
Про грубе та формальне відношення до хворих |
6 |
2 |
Про неправильні дії медпрацівників та органів охорони здоров’я |
4 |
7 |
Про надання медичної допомоги з них: |
13 |
35 |
надання матеріальної допомоги на лікування |
7 |
24 |
Про сан-кур.лікування |
1 |
- |
Про направлення на МСЕК |
5 |
- |
Про забезпечення ліками, виробами мед призначення |
21 |
21 |
Про забезпечення медобладнанням |
2 |
1 |
Про забезпечення слуховими апаратами, окулярами |
- |
- |
Питання застосування трудового законодавства |
- |
- |
Про призначення та переміщення кадрів |
- |
- |
Подяки працівникам охорони здоров'я |
8 |
5 |
Надання медичної допомоги дітям |
2 |
7 |
Питання що не входять до компетенції, органів охорони здоров’я |
- |
- |
Повернуто за належністю |
1 |
- |
Інші питання |
64 |
78 |
РАЗОМ: |
137 |
161 |
По ЛПЗ:
Заклади |
І квар. 2017р |
І квар. 2016р |
КЗ «Поліклінічне об’єднання м. Кіровограда» |
22 |
43 |
КЗ «Центральна міська лікарня м. Кіровограда» |
21 |
29 |
КЗ «Кіровоградська міська лікарня швидкої медичної допомоги» |
3 |
4 |
Пологовий будинок № 1 |
5 |
1 |
Пологовий будинок № 2 |
- |
5 |
Кіровоградська міська дитяча лікарня |
1 |
0 |
Дитяча поліклініка №1 |
6 |
8 |
Міська стоматполіклініка №1 |
2 |
3 |
Міська стоматполіклініка №2 |
3 |
0 |
Дитяча стоматполіклініка |
- |
0 |
Амбулаторія загальної практики – сімейної медицини |
- |
3 |
СМСЧ №19 |
- |
5 |
Передано в інші |
|
0 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 м. Кіровограда" |
28 |
29 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Кіровограда" |
19 |
30 |
Повернуто за належністю |
1 |
0 |
Без закладу |
38 |
27 |
Всього |
149 |
182 |
Загальна кількість звернень громадян у I кварталі 2017р. у порівнянні з І кварталом 2016р. зменшилась на 24 звернення ( 14,9 %) .
Значну частину серед звернень громадян складають звернення щодо забезпечення ліками І кв. 2017р. – 21 (15,3 %), Iкв. 2016р. – 21 (13%). Зменшилась кількість звернень про надання медичної допомоги – 13 ( 9,5%), (І кв. 2016р. – 35 (21,8%)), з яких значна частина звернень про надання матеріальної допомоги на лікування – 7 (5,1%) (І кв. 2016р. – 24 (14,9%)).
Найбільшу кількість звернень становлять звернення з різних організаційних питань – 64 ( 46,7%), (Ікв. 2016р. – 78 (48%)).
Значна кількість звернень громадян надійшла з території обслуговування комунального закладу «Центр первинної медико – санітарної допомоги № 1 м. Кіровограда» - 28 (20,4%) (1кв.2016 р. – 29 (18%)). Стабільно високою залишається кількість звернень з територій обслуговування комунальних закладів «Центр первинної медико – санітарної допомоги № 2 м. Кіровограда» - 19 (13,9%) (1 кв. 2016 р.- 30 (18,6%), та «Центральна міська лікарня м. Кіровограда» - 21 (15,3%) (І кв. 2016р. – 29 (18 %)).
Зменшилась кількість звернень по комунального закладу «Поліклінічне об’єднання м. Кіровограда» – 22 (16,1%) (в І кв. 2016р. – 43 (26,7%)).
В інших лікувально-профілактичних закладах кількість звернень суттєво не змінилась.
Зберігається велика кількість звернень, підняті питання в яких вирішуються без залучення закладів – 38 (27,7%) (1кв. 2016 – 27 (16,8%).
Виходячи з аналізу звернень громадян необхідно відмітити, що кількість їх в порівнянні з І кварталом 2016 р. зменшилась за рахунок звернень про надання медичної допомоги, основна частина з яких про надання матеріальної допомоги на лікування та звернень з різних організаційних питань.
Основним недоліком розгляду звернень громадян є випадки порушення терміну розгляду звернень встановлених управлінням охорони здоров’я Кіровоградської міської ради для лікувально-профілактичних закладах міста, відповіді надаються стислої форми, не містять повного вирішення питань, викладених у зверненнях громадян стосовно надання медичної допомоги, а іноді взагалі надаються не по суті.
З метою поліпшення стану роботи зі зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний їх розгляд, вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, надання у встановлені законом строки письмових відповідей авторам звернень за наслідками їх розгляду та недопущення звернень з одних і тих же питань на адресу органів влади вищого рівня.
До мешканців міста доводяться основні проблеми та перспективи розвитку галузі охорони здоров’я міста через виступи в засобах масової інформації та на Wеb-сайті УОЗ КМР.
В І кварталі 2016 року керівництво управління та позаштатні фахівці управління взяли участь в наступних заходах та надали інформацію для ЗМІ:
13.01.2017 - Вечірня газета № 2, «Реформа медичної галузі починається»;
20.01.2017 - інтерв’ю для Вечірньої газети № 3 «Причини смерті новонародженого вивчає комісія»;
27.01.2017 - прес-конференція для ЗМІ з приводу смерті новонародженого в пологовому будинку № 2 ім. «Святої Анни», Вечірня газета № 4;
01.02.2017 – обласне телебачення участь у програмі «Сімейний лікар» до всесвітнього дня боротьби з раком;
03.02.2017 – Вечірня газета № 5, позаштатний терапевт щодо рівня захворюваності на грип;
16-17.02.2017 – захід асоціації міст України «Маршрути успіху», презентація організації надання паліативної допомоги мешканцям міста, великий брифінг для ЗМІ за участю заступника міністра охорони здоров’я України Ковтанюка П.А.
03.03.2017 - Вечірня газета № 9, позаштатний гінеколог «За крок до створення перинатального центру»;
23.03.2017 - «Круглий стіл», з приводу Всесвітнього дня боротьби з туберкульозом, начальник УОЗ.
Питання стану роботи зі зверненнями громадян розглянуто на колегії управління охорони здоров’я Кіровоградської міської ради 24 лютого 2017 року (протокол № 1) «Підсумки роботи закладів охорони здоров’я за 2016 рік. Стан роботи зі зверненнями громадян». Інформація про роботу зі зверненнями громадян розміщується також на Wеb-сайті управління охорони здоров’я Кіровоградської міської ради.