Протягом 2016 року до управління охорони здоров'я Кіровоградської міської ради надійшло 547 звернень громадян, що на 127 більше в порівнянні з 2015 роком (420), з них: скарг - 39 (2015р. - 14), подяк медичним працівникам - 10 (2015р. - 10). Звернення направлені в інші організації за належністю - 2 (2015р. - 3).
Через МОЗ України, Верховну Раду, секретаріат Президента України, Кіровоградську облдержадміністрацію, депутатів різних рівнів надійшло звернень - 501 (2015р. – 404). Безпосередньо від заявників надійшло звернень - 46 (2015р. – 16), з них на особистий прийом до керівництва управління звернулося 29 осіб.
Розподіл по характеру звернень викладено у таблиці:
Характер звернень |
2016 р. |
2015 р. |
Про незадовільне медобслуговування у стаціонарі |
7 |
4 |
Про незадовільне медобслуговування в амбулаторно-поліклінічних закладах |
12 |
7 |
У зв’язку зі смертю хворих |
3 |
2 |
Про грубе та формальне відношення до хворих |
8 |
13 |
Про неправильні дії медпрацівників та органів охорони здоров’я |
17 |
12 |
Про надання медичної допомоги, у тому числі |
92 |
97 |
надання матеріальної допомоги на лікування |
45 |
49 |
Про санаторно — курортне лікування |
6 |
3 |
Про направлення на МСЕК |
7 |
20 |
Про забезпечення ліками, виробами мед призначення |
60 |
80 |
Про забезпечення медобладнанням |
1 |
1 |
Про забезпечення слуховими апаратами, окулярами |
- |
- |
Питання застосування трудового законодавства |
- |
5 |
Про призначення та переміщення кадрів |
- |
- |
Подяки працівникам охорони здоров'я |
10 |
10 |
Надання медичної допомоги дітям |
14 |
10 |
Інші питання |
309 |
140 |
Питання що не входять до компетенції, органів охорони здоров’я |
1 |
16 |
РАЗОМ: |
547 |
420 |
По ЛПЗ:
Заклади |
2016 р. |
2015 р. |
КЗ «Поліклінічне об’єднання м. Кіровограда» |
92 |
88 |
КЗ «Центральна міська лікарня м. Кіровограда» |
103 |
76 |
КЗ «Кіровоградська міська лікарня швидкої медичної допомоги» |
22 |
17 |
Пологовий будинок №1 |
6 |
12 |
Пологовий будинок №2 |
8 |
9 |
Кіровоградська міська дитяча лікарня |
0 |
1 |
Дитяча міська поліклініка №1 |
21 |
28 |
Міська стоматологічна поліклініка №1 |
15 |
6 |
Міська стоматологічна поліклініка №2 |
2 |
- |
Дитяча стоматологічна поліклініка |
3 |
4 |
Амбулаторія загальної практики – сімейної медицини |
6 |
2 |
СМСЧ №19 |
5 |
2 |
Передано в інші |
0 |
2 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 м. Кіровограда" |
104 |
63 |
Комунальний заклад "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Кіровограда" |
83 |
59 |
Передано за належністю |
2 |
3 |
Без закладу |
141 |
52 |
Всього |
613 |
424 |
Стабільно великою залишається кількість звернень громадян щодо надання медичної допомоги у тому числі матеріальної допомоги на лікування: 2016р. – 92 (16,8 % від загальної кількості), в 2015 р. – 97 ( 23,1 % від загальної кількості).
На високому рівні залишається кількість звернень з питання забезпечення ліками – 60 (11 % від загальної кількості), в 2015 р. – 80 (19 % від загальної кількості).
Кількість подяк медичним працівниками лікувально-профілактичних закладів від громадян залишилася на тому ж рівні.
Суттєво збільшилась кількість звернень з різних організаційних питань 2016р. – 309( 56,5% від загальної кількості), 2015р. – 140 (33,3 % від загальної кількості).
Найбільша кількість звернень громадян надійшла з території обслуговування комунального закладу «Центральна міська лікарня м. Кіровограда» - 103, що на 27 звернень більше ніж у 2015 році (76) та комунального закладу «Центр первинної медико – санітарної допомоги № 1 м. Кіровограда» - 104, що на 41 звернення більше ніж у 2015 році (63). Збільшилась кількість звернень з території комунального закладу «Центр первинної медико – санітарної допомоги № 2 м. Кіровограда» - 83, що на 24 звернення більше ніж у 2015 році (59). Зменшилась кількість звернень по пологовому будинку № 1 – 6 ( в 2015 році – 12). В інших лікувально-профілактичних закладах кількість звернень суттєво не змінилась.
Виходячи з аналізу звернень громадян необхідно відмітити, що кількість їх в порівнянні з 2015 роком збільшилась за рахунок звернень з різних організаційних питань. Зменшилась кількість звернень щодо забезпечення лікарськими засобами, майже на тому ж рівні залишилась кількість звернень про надання матеріальної допомоги на лікування.
Основним недоліком розгляду звернень громадян є випадки порушення терміну розгляду звернень встановлених управлінням охорони здоров’я Кіровоградської міської ради для лікувально-профілактичних закладах міста, відповіді надаються стислої форми, не містять повного вирішення питань, викладених у зверненнях громадян стосовно надання медичної допомоги, а іноді взагалі надаються не по суті та з викривленими фактами.
З метою поліпшення стану роботи зі зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний їх розгляд, вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, надання у встановлені законом строки письмових відповідей авторам звернень за наслідками їх розгляду та недопущення звернень з одних і тих же питань на адресу органів влади вищого рівня.
З метою більшої поінформованості населення з питань галузі охорони здоровя до мешканців міста доводяться основні проблеми та перспективи розвитку галузі охорони здоров’я міста через виступи в засобах масової інформації та на Wеb-сайті УОЗ КМР.
Питання стану роботи зі зверненнями громадян розглянуто на колегії управління охорони здоров’я Кіровоградської міської ради 28.11.2016 року «Підсумки роботи лікувально-профілактичних закладів м. Кіровограда за 9 місяців 2016 р.».