Телефон МОЗ «гарячої лінії» 0 800 505 201 |Телефони реєстратур
 
» » » Як виписувати електронний рецепт на «Доступні ліки»: інструкція для лікарів

Як виписувати електронний рецепт на «Доступні ліки»: інструкція для лікарів

З 1 квітня 2019 року програму «Доступні ліки» почала адмініструвати Національна служба здоров’я України. З цього часу електронний рецепт на ліки за програмою можна виписати тільки в електронній системі охорони здоров’я. Такі рецепти можуть виписувати всі лікарі первинної ланки, які працюють у медзакладах — партнерах Національної служби здоров’я (комунальних, приватних), та лікарі-ФОП.

Під час візиту пацієнта лікар відкриває карту пацієнта у своїй медичній інформаційній системі і розпочинає або продовжує медичний епізод. Далі лікар має виконати такі кроки:

1. У відповідному розділі вибрати «Виписати рецепт».

2. Заповнити інформацію про лікарський засіб:
• міжнародна непатентована назва ліків;
• дозування;
• лікарська форма;
• кількість доз;
• спосіб прийому ліків.

3. Під час виписування електронного рецепта лікар разом з пацієнтом перевіряють, чи є актуальним і чи належить пацієнтові номер мобільного телефону, зазначений у декларації. У системі відображаються код мобільного оператора і останні цифри номера телефону.

4. Якщо зазначений у системі номер мобільного телефону для автентифікації не актуальний / не належить пацієнтові / пацієнт не має до нього доступу, електронний рецепт не може бути виписаний. У цьому випадку пацієнт (або лікар на прохання пацієнта) має подати заяву в НСЗУ про скидання методу автентифікації. З декларації буде видалено неактуальний номер мобільного телефону, і пацієнт може подати нову декларацію про вибір того самого (або іншого) лікаря, вказавши актуальний номер телефону для автентифікації. Цей номер телефону може збігатися з контактним номером телефону пацієнта, або відрізнятися від нього. Саме на номер телефону для автентифікації надійде СМС з кодом підтвердження для укладення декларації. Також на цей номер будуть надходити СМС із номером і кодом підтвердження електронного рецепта.

5. Якщо номер телефону правильний, лікар виписує рецепт у системі й накладає свій ЕЦП або КЕП. 6. Пацієнтові надходить СМС з номером рецепта і кодом підтвердження.

7. Пацієнт обирає зручну для себе аптеку з переліку тих, які уклали договори з НСЗУ, і надає фармацевтичному працівнику номер рецепта. Фармацевтичний працівник пропонує пацієнтові лікарські засоби: спочатку безоплатні, а потім — з доплатою. Якщо запропоновані ліки підходять пацієнтові, він називає код підтвердження та отримує призначені ліки. Якщо в цій аптеці немає саме того лікарського засобу, який хоче отримати пацієнт, він не називає код підтвердження рецепта і має змогу звернутися до іншої аптеки.

8. За необхідності або на прохання пацієнта лікар роздруковує пацієнтові консультаційний висновок, який містить розділ з призначеннями, зокрема призначенням ліків. У висновку зазначаються інформація про виписані ліки та номер електронного рецепта.