Проект постанови КМУ «Деякі питання проведення пілотногопроекту з реалізації державних гарантій медичногообслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичноїдопомоги у Полтавській області» було оприлюднено з метою публічного обговорення. Даний проект розроблено для відпрацювання нових механізмів оплати послуг, які надаються пацієнтам комунальними закладами охорони здоров’я в Полтавській обл. Зокрема, це стосується амбулаторно-поліклінічних та стаціонарних послуг вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги.
В обґрунтуванні необхідності прийняття вказаної постанови, серед іншого зазначено, що за даними аналізу діяльності 56 закладів охорони здоров’я Полтавської обл., проведеного у 2017 р., фінансування за медичною субвенцією не є ефективним. Таким чином, на основі перемовин з власниками комунальних закладів охорони здоров’я в Полтавській обл. вирішено запровадити даний пілотний проект. Для його реалізації в Законі України від 23.11.2018 р. № 2629-VIII «Про Державний бюджет Українина 2019 рік» передбачено 966 758,8 тис. грн. Відтак, проект охопить майже всі комунальні заклади Полтавської обл., які надають амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну вторинну медичну допомогу.
У рамках даного проекту, надані амбулаторно-поліклінічні послуги оплачуватиме Національна служба здоров’я України (НСЗУ) за тарифом у вигляді глобальної ставки, яка розраховуватиметься окремо для кожного закладу. Глобальна ставка, у свою чергу, повинна враховувати дані попередніх років діяльності та суми фінансування за медичною субвенцією. Надані стаціонарні послуги оплачуватимуться з урахуванням глобальної ставки та ставки на пролікований випадок.
Вартість кожного пролікованого випадку в межах діагностично-спорідненої групи пропонується визначати як добуток базової ставки, яка становитиме 1623,00 грн., помноженої на ваговий коефіцієнт та інші коригувальні коефіцієнти.
Під ваговим коефіцієнтом у проекті розуміється коригувальний коефіцієнт, що враховує характеристики складності клінічних випадків та інтенсивність використання ресурсів для діагностики й лікування в рамках однієї діагностично-спорідненої групи відносно загальної середньої вартості діагностики та лікування клінічного випадку в умовах стаціонару.
Вагові коефіцієнти діагностично-спорідненої групи становитимуть від 0,263 до 6,117 залежно від тяжкості випадків та ресурсів для лікування захворювань відповідних діагностично-споріднених груп.
НСЗУ здійснюватиме оплату послуг вторинної медичної допомоги на підставі звітів, які подаватимуться в електронній формі разом з інформацією про витрати, які були здійснені на медичне обслуговування населення. Передбачається, що такий підхід дозволить уникнути недо- або перефінансування.
Проект також включає порядок використання бюджетних коштів за вказаною пілотною програмою.
Період запровадження пілотного проекту — з 01.01.2019 р. до 31.12.2019 р. У разі прийняття постанови вона набере чинності з дня опублікування.
Нагадуємо, що 14.12.2018 р. в Полтаві було підписано меморандум про взаємодію між НСЗУ та Департаментом охорони здоров’я Полтавської облдержадміністрації.
Зазначимо, що Полтавщина вже має досвід реформування та стала однією з найперших областей, де відбулося організаційне та фінансове розмежування первинного й вторинного рівнів надання медичної допомоги.
За матеріалами moz.gov.ua
Інструкція з розрахунку доходів та видатків надавача первинної медичної допомоги у 2018 році