Як показує світовий досвід, більшість проблем можна розв’язати на рівні первинної ланки, особливо в разі вчасного звернення. Майже 32 мільйонів українців уже обрали свого сімейного лікаря, терапевта або педіатра. Це надає їм доступ до безоплатних послуг, а саме до Програми медичних гарантій (https://cutt.ly/fWT7DIH).
Щоб знайти свого ідеального сімейного лікаря, запитайте поради у знайомих чи сусідів, яким довіряєте, почитайте відгуки про лікарів у соціальних мережах. Після цього запишіться на прийом до потенційного кандидата та поставте йому запитання, які дадуть змогу визначитися із вибором.
Як лікар ставиться до щеплень?
Чи потрібні вітаміни «для профілактики»?
Яке його ставлення до гомеопатичних засобів?
Чи читає він іноземні джерела фахової інформації?
Як лікуватиме ГРВІ?
Дуже важливо обрати фахівця, чиї погляди на лікування будуть базуватися на засадах доказової медицини.
Як підписати декларацію?
Підписувати декларацію з сімейним лікарем не обов'язково за місцем прописки. Медична допомога не прив’язана до місця реєстрації або фактичного проживання. Кожен може обрати терапевта, педіатра або сімейного лікаря в медичному закладі будь-якого населеного пункту неподалік від дому чи роботи.
Для підписання угоди з лікарем вам знадобиться паспорт та ідентифікаційний код. Якщо ви підписуєте декларацію для дитини — додатково до ваших документів потрібно взяти свідоцтво про її народження. У лікарні ваші дані внесуть до реєстру, роздрукують декларацію у двох примірниках, які треба підписати. Одразу після цього інформацію відправлять до системи «Електронне здоров‘я». Після цього держава почне сплачувати лікувальному закладу гроші за ваше обслуговування.
Декларація не має терміну дії, тобто вам не потрібно її перепідписувати щороку. Водночас ви можете змінювати лікаря необмежену кількість разів. Для цього потрібно прийти до нового фахівця й переукласти декларацію з ним. Стару декларацію анулювати не потрібно — це відбудеться автоматично.
Що робити після підписання декларації?
Обговоріть із лікарем, у який спосіб ви можете із ним комунікувати: у лікувальному закладі лише через запис, зателефонувавши за номером телефону чи написавши у Viber? У який час ви можете це робити і як діяти в разі виникнення проблем зі здоров’ям, наприклад, у вихідні?
З послугами, які лікарі первинної ланки медичної допомоги надають безоплатно можете ознайомитися за посиланням: https://cutt.ly/JWT1KJ2
Звертайтеся до вашого лікаря з будь-якими питаннями, пов’язаними
зі здоров’ям. Тож бережіть себе й будьте уважними до власного здоров’я
За матеріалами МОЗ